onsdag 10 augusti 2022

Golvet

När semestern började fortsatte arbetet med den nya farstukvisten. Tanken är att utbyggnaden skall vara "jordbävningssäker".

Syllen (med syllpapp under) sitter ordentligt fast i den nya grunden.

Bjälklaget består av en bärlina som är fäst i huset och sedan golvreglar på detta.

För att det nya golvet skall bli extra stabilt satte jag en bärlina i mitten av konstruktionen.

Limträstolparna som skall hålla uppe taket har oljats och målats men först fräste jag en avfasning på vissa kanter för att få en snygg effekt.

Sedan var det bara att lägga trallen.

Jag fick också upp en del handledare och reglar på sidorna där vi tänkte ha fönster. Och en tillfällig trappa.






När jag kom så långt insåg jag att det blir för mycket jobb för att hinna klart den här sommaren. Så tak, väggar, trappa och källardörr får vänta till nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar